«Τι πρέπει να τρώει το παιδί για να μην αρρωσταίνει εύκολα; Βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά»

Ηλιότοπος

 

«Τι πρέπει να τρώει το παιδί για να μην αρρωσταίνει εύκολα; Βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά»

 

Το συνάχι, οι ιώσεις και τα κρυολογήματα στα παιδιά είναι πάντα ένα βασικό θέμα που απασχολεί τους γονείς από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και μετά. Το σχολικό περιβάλλον, οι παιδότοποι, οι απότομες εναλλαγές της θερμοκρασίας ευνοούν την μετάδοση εποχικών ασθενειών και έτσι τα παιδιά μας συχνά ταλαιπωρούνται με αλλεπάλληλες ιώσεις.

Τι σημαίνει αυτό;

Ότι ο οργανισμός τους δεν προλαβαίνει να αναρρώσει καλά με αποτέλεσμα η υγεία τους να γίνεται πιο ευάλωτη.

Όταν το παιδί αρρωσταίνει συχνά, είναι ένδειξη ότι το ανοσοποιητικό του χρειάζεται τόνωση έτσι ώστε να θωρακιστεί η άμυνα του οργανισμού. Το βασικό όπλο για να εξασφαλίσουμε την υγεία του και το δυνατό αμυντικό του σύστημα έτσι ώστε να μην αρρωσταίνει συχνά είναι η σωστή διατροφή, που θα πει ότι το παιδί μας πρέπει να καταναλώνει τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων έτσι ώστε να λαμβάνει τις απαραίτητες βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός του.

Τα SOS για ιώσεις και κρυολογήματα

Βιταμίνη C

Συμβάλλει στη μείωση της διάρκειας των κρυολογημάτων και προστατεύει από τις λοιμώξεις του αναπνευστικού. Τη βρίσκουμε στα φρούτα και τα λαχανικά. Για extra ενίσχυση προτιμήστε το ακτινίδιο, την κόκκινη και πράσινη πιπεριά, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά την κίτρινη κολοκύθα και το μπρόκολο.

Βιταμίνη D

Πρόκειται για ορμόνη πολύ σημαντική για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού και της νευρομυϊκής ανάπτυξης. Συντίθεται με την έκθεση στον ήλιο – 30 λεπτά χωρίς αντηλιακό αρκούν και χωρίς αυτή δεν απορροφάται το ασβέστιο – σημαντικό για τη μυοσκελετική ανάπτυξή του παιδιού. Θα τη βρούμε στα μανιτάρια, το τόφου, τα λιπαρά ψάρια, το αβγό και τα γαλακτοκομικά.

Ψευδάργυρος

Mπορεί να μειώσει τη συχνότητα αλλά και τη σοβαρότητα μιας λοίμωξης, από μια απλή ίωση μέχρι γαστρεντερίτιδα. Επιπλέον, η επάρκεια ψευδαργύρου προστατεύει από τις ιογενείς διάρροιες που ενδέχεται να προκαλέσουν σημαντική αφυδάτωση και απώλεια ηλεκτρολυτών στα παιδιά κάτω των 5 ετών. Θα τον βρούμε στα γαλακτοκομικά, στα ρεβίθια, στον αρακά και επίσης στο χοιρινό, το κοτόπουλο και το μοσχάρι.

Προβιοτικά

Το έντερο θεωρείται η «καρδιά» του ανοσοποιητικού, ενώ η καλή του υγεία σημαίνει καλή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, τα στελέχη τους συμβάλλουν στη μείωση της συχνότητας και της διάρκειας του απλού κρυολογήματος
που ταλαιπωρεί περισσότερο τα μικρά παιδιά όταν ξεκινούν τον παιδικό σταθμό! Καλές πηγές είναι το φυσικό γιαούρτι –προτιμήστε το κατσικίσιο που έχει περισσότερα φυσικά προβιοτικά– και το κεφίρ.

Όταν το παιδί δεν λαμβάνει τις βιταμίνες που χρειάζεται

Ωραία η θεωρία. Τι γίνεται όμως όταν το παιδί μας δυσκολεύεται να φάει αυτά που του κάνουν καλό; Πόσες φορές δεν έχουμε συζητήσει για το παιδί μας για το πόσο ευεργετικό είναι το μπρόκολο; Πόσα παραμύθια δεν του έχουμε διαβάσει με την κυρία Φακή, τον κύριο Αχλάδι για να τα αγαπήσει και να μην υπάρχει γκρίνια στο τραπέζι; Πόσες φορές δεν έχουμε προσπαθήσει να καμουφλάρουμε τα λαχανικά μέσα στο πιάτο ώστε να τα φάει χωρίς να το καταλάβει; Πόσες μητέρες δεν φτιάχνουν έργα τέχνης στα πιάτα των παιδιών τους δημιουργώντας προσωπάκια με όλα τα θρεπτικά συστατικά χωρίς ιδιαίτερο αποτέλεσμα;

Ουκ ολίγες.

Κάπου εδώ λοιπόν, όταν έχουμε πει όλα τα παραμύθια με το χωριό των λαχανικών και όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με σφιγμένα χειλάκια και γυρισμένα κεφαλάκια, αλλά έναν εξασθενημένο οργανισμό, υπάρχει λύση.

Μήπως να δοκιμάσω τα συμπληρώματα διατροφής;

Αν έχετε δοκιμάσει τα πάντα, μιλήστε με τον παιδίατρο σας για τα συμπληρώματα διατροφής, ενημερωθείτε για τις απαραίτητες συνιστώμενες ημερήσιες δόσεις σε διάφορες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, έτσι ώστε να μη λείψει τίποτα από τον οργανισμό του.

Τα συμπληρώματα διατροφής δεν είναι πανάκεια και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν υποκατάστατο μιας ισορροπημένης δίαιτας. Ωστόσο όταν ο οργανισμός ενός παιδιού είναι εξασθενημένος, όταν του λείπουν οι βασικές βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που θα τονώσουν το ανοσοποιητικό του σύστημα, τότε έρχονται να καλύψουν αυτά τα διατροφικά κενά.

Πηγή: THE MAMAGERS TEAM

 

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας σε αυτόν, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Για να διευκολύνουμε τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου, χρησιμοποιούμε "cookies". Τα cookies είναι μικρά αρχεία δεδομένων / κειμένου που αποθηκεύονται στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας από το πρόγραμμα περιήγησής σας και τα οποία είναι απαραίτητα για τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου.

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει ο ιστότοπος και δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί στα συστήματά μας.

Για τη χρήση αυτού του ιστότοπου χρησιμοποιούμε τα παρακάτω cookies που απαιτούνται από τεχνική άποψη
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες
ESPA